کد خبر: 18375| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۳ مهر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۵:۱۸:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۰۵

رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، گفت: نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد.
متن پیام آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 
تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند.
درگذشت غم‌انگیز فرزند عزیزم علی لندی، نوجوان غیور ایذه‌ای، مایه تأسف و تاثر شد. نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد.
داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه، الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد. بی شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می بالد.
اینجانب، درگذشت تاثر برانگیز فرزند عزیزمان را تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان آن مرحوم از درگاه پروردگار متعال، صبر و تسلی خاطر مسألت دارم.
علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای ۲ هفته پیش برای نجات جان ۲ نفر از همسایگان خود که گرفتار آتش‌سوزی شدیدی شده بودند، وارد عمل شده و جان هر دو زن را نجات داد اما خود دچار سوختگی شدید شد و در نهایت ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دولت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7