کد خبر: 18153| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۳ شهریور سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۴۸:۰ | تعداد بازدید: ۴۸۵

رییس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان گفت: انتخاب حوزه‌های کاری جهاد دانشگاهی با دو نگاه تأمین نیازهای فناورانه روز جامعه و همچنین رصد و همراهی با تحولات روز علمی و فناورانه در دنیا صورت گرفته است. در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه پزشکی توانستیم الگوسازی‌های بسیار موفقی در زمینه‌های درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی، سرطان پستان و زخم‌های بدخیم انجام دهیم.
 دکتر حمیدرضا طیبی، در این مراسم تأکید کرد: 41 سال پیش، بنای تأسیس نهادی به نام جهاد دانشگاهی با هدف الگوسازی توان جمهوری اسلامی ایران در انجام فعالیت‌های شاخص علمی و فناورانه، مهارتی و فرهنگی گذاشته شد. آموزش‌های فرهنگی با هدف تربیت دانشجویان توسعه‌یافته در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و توسعه علمی و فناورانه به عنوان زیرساخت اصلی پیشرفت و توسعه پایدار و با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم در ابعاد اقتصادی و سلامت و توسعه آموزش مهارتی با هدف انتقال تجارب علمی و فناورانه به بدنه جامعه و دانشجویان، به عنوان نسل آینده‌ساز در حوزه‌های علمی و فناورانه زمینه‌های فعالیت خود را در پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و اجتماعی انتخاب شد.
دکتر طیبی افزود: انتخاب حوزه‌های کاری در جهاد دانشگاهی با دو نگاه تأمین نیازهای فناورانه روز جامعه و رصد و همراهی با تحولات روز علمی و فناورانه در دنیا صورت گرفته است. ساختار طراحی‌شده گروه‌های پژوهشی در جهاد دانشگاهی نیز برای انجام تحقیقات کاربردی تا تولید فناوری در قالب محصول و مراکز خدمات تخصصی با ساختار شبه‌شرکتی برای ارائه خدمات به شکل حرفه‌ای به جامعه است.
الگوسازی موفق جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف
رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه پزشکی توانستیم الگوسازی‌های بسیار موفقی در زمینه‌های درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی، سرطان پستان و زخم‌های بدخیم انجام دهیم. حوزه کشاورزی و بحث اصلاح نژاد دام نیز یکی از محصولات جانبی و پر دستاورد توسعه علمی و فناورانه در جهاد دانشگاهی بوده است.
یافته‌های خود را در معرض قضاوت دیگران قرار می‌دهیم
دکتر طیبی تأکید کرد: کیفیت کارهای علمی و فناورانه به‌گونه ای بوده که در قالب سمینارهای ملی و بین‌المللی، یافته‌های خود را در معرض اطلاع و قضاوت دیگران قرار می‌دهیم و در عین حال از یافته‌های دیگران نیز بهرمند می‌شویم. پژوهشگاه رویان از مجموعه‌های خوشنام جهاد دانشگاهی در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه پزشکی است و از تمامی همکاران این مجموعه تشکر می‌کنم و امیدوارم این دو کنگره، به اهداف از پیش تعیین‌شده دست پیدا کنند.
کرونا، زمینه‌ساز توسعه ارتباطات مجازی
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به مشکلات و چالش‌های ایجاد شده ناشی از همه‌گیری بیماری کووید 19 گفت: باوجود همه خسارت‌ها، این موضوع یک نکته مثبت به دنبال داشته است که باعث توسعه ارتباطات مجازی شده و زمینه حضور محققان بدون ایجاد محدودیت‌های ایجادشده توسط همه زورمداران را فراهم کرده است.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7