کد خبر: 17751| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۳ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۴:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۲۴

در پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارتخانه متبوع از سامانه جامع مدیریت موسسات قرآنی(حمد) رونمایی شد.
سید عباس صالحی در این جلسه ضمن تشکر از همه‌ کسانی که در‌ طول‌ چهارسال گذشته در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم فعالیت کردند، اظهار داشت: پیشنهاد بنده این است که دبیرخانه کمیسیون از این دوره چهارساله یک جمع‌بندی داشته و آن را در اختیار اعضا قرار دهد.
وی ادامه داد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تجربه‌نگاری را در همه حوزه‌ها در پیش گرفتیم. براساس این ‌اقدام متوجه شدیم در حوزه‌های مختلف چه چالش‌هایی داشته و‌ چه راه‌کارهایی ارائه شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این دوره چهارساله دولت دوازدهم ۱۷جلسه از سوی کمیسیون و تعدادی هم از سوی ‌کمیته‌های ذیل آن برگزار شده است‌ که اقدامات مهمی هم در فضای رصد و هم ‌فضای موسسات و‌ مربیان قرآن داشته و چشم‌اندازهایی را ارائه کرده است که این تجربیات باید در اختیار نفرات بعد قرار بگیرد.
صالحی یادآور شد: از این رو جمع‌بندی دبیرخانه از اقدامات چهارساله کمیسیون بسیار مهم است، بخشی از اقدامات، حمایت‌ها، اسناد و... در این چهارساله اتفاق افتاده که باید به عنوان یک گزارش تهیه شود.
گفتنی است در این جلسه از دو سامانه شامل سامانه جامع قوانین و مقررات قرآنی کشور و سامانه جامع مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور(حمد) رونمایی شد.
یادآور می‌شود سند مسابقات قرآن کریم نیز بررسی و هریک از اعضا نقطه نظرات خود را در‌ خصوص سند مسابقات قرآن‌کریم ارائه کردند.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7