کد خبر: 17227| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۴:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۹۴۰

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از ایجاد ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: اتصال دانشگاه به صنعت در این استان شتاب می‌گیرد.
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز برای بازدید از دستاوردهای زیست بوم فناوری و نوآوری و بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر پیشین خود  به استان اصفهان رفته است از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در این دانشگاه بازدید کرد.
همچنین در این سفر فاز نخست مرکز نوآوری اسنواتک افتتاح شد و قرار است فضایی باشد برای تزریق فناوری‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های علمی دانشگاهی به صنعت لوازم خانگی. در این مرکز طرح‌های نوآورانه در حوزه تولید لوازم خانگی با تکیه بر سبک زندگی ایرانی طراحی می شود.
دکتر ستاری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این سفر، ایجاد خانه نوآوری دانشگاه اصفهان را به شکلی جدی پیگیر خواهیم بود، بیان کرد: زیرساخت‌ها و زمینه برای ایجاد ناحیه نوآوری در دانشگاه اصفهان فراهم شده است. ناحیه‌ای که ایجاد آن جزء مصوبات سفر قبلی ما به این استان بود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: اصفهان یکی از شهرهای پیشرو در اقتصاد دانش‌بنیان است. وجود شهرک علمی و تحقیقاتی و واحدهای متعدد دانش‌بنیانی در این استان، نشاندهنده عزم جدی مسوولان و مدیران اصفهان برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری است.
دکتر ستاری همکاری بخش خصوصی و دولتی برای توسعه نوآوری در کشور را ضروری دانست و گفت: استان اصفهان یکی از شهرهای موفق در این زمینه است و به زودی مرکز نوآوری لوازم خانگی با همکاری دانشگاه اصفهان و شرکت اسنوا ایجاد می شود.
رییس بنیاد ملی نخبگان معتقد است که نتیجه این نوع همکاری‌ها تزریق نوآوری به صنعت است. اتفاقی که می‌تواند بلوغ صنایع کشور را در پی داشته باشد. استان اصفهان یکی از شهرهای پیشرو در این زمینه است.
امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری فاز نخست مرکز نوآوری لوازم خانگی ( اسنواتک) در 5 هزار مترمربع از دانشگاه اصفهان گشایش یافت تا زمینه ساز تزریق نوآوری‌ها و خلاقیت‌های دانشگاهی و فناورانه کشور به صنعت لوازم خانگی باشد. این مرکز بخش‌های مختلفی چون «مدرسه اشتغال»، «بخش تحقیق و توسعه پیشرفته»، «جایزه اسنوا» و «بخش حمایت از استارتاپ‌های دانشگاهی» دارد.
از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه، افتتاح اتاق کشت خوراک دام شرکت احیاگران قلب صنعت آسیا، افتتاح خط تولید پارچه ملت بلون شرکت صدرا طرح و تجهیز اسپادانا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و بهره برداری از برج فناوری اندیشه اصفهان است.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7