کد خبر: 17134| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۳:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۷۰۷

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور پل ارتباطی میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر جهان با بیش از 150 مرکز علمی داخلی است.
مهاجرت برای کسب دانش برتر، امری صرفا منفی نیست، اما عدم بازگشت و یا قطع ارتباط اثربخش با وطن و از دست دادن سرمایه‌های انسانی مساله‌ای است که باید با اتخاذ تدابیری ویژه حل شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به عواقب و نتایج منفی از دست دادن این سرمایه‌های انسانی، اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور connect.isti.ir»» را آغاز کرد.
این برنامه به دنبال حل مشکلات و موانعی است که اجازه همکاری این افراد با کشور را نمی دهد یا دسترسی مراکز علمی و تخصصی داخلی به توان این افراد را مشکل کرده است. اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در طی 5 سال متوالی منجر به همکاری متخصصان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور با بیش از 150 مرکز علمی و فناوری شامل برترین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب داخلی در کمترین زمان ممکن شده است.
این کار زمینه را برای آشنایی این افراد با ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری داخلی فراهم می کند. همچنین متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با کمک این برنامه نحوه همکاری با مراکز مذکور را پیش از ورود به کشور می‌شناسند تا شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین به کشور را بدانند.
برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با هدف  ایجاد ساز و کاری برای بهره‌مندی از دانش و تجارب ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه‌هایی همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، تاسیس شرکت فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی، پروژه تخصصی جایگزین خدمت سربازی با تاکید بر مدل چرخش مغزها طراحی و اجرایی شده است. مخاطبان این طرح شامل دانش آموختگان دوره دکترا و اساتید یکی از 200 دانشگاه‌ برتر دنیا و متخصصان و کارآفرینان فعال در یکی از موسسات شاخص علمی و فناوری یا شرکتهای دانش بنیان خارجی هستند.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7