کد خبر: 16658| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۵:۱۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۲۰۱

وزیر آموزش‌وپرورش در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادها علمی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی دانش‌آموزی گفت: باید تمام دانش آموزان با هر نوع استعدادی در چتر آموزشی و حمایت نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.
محسن حاجی میرزایی در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی و برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی دانش‌آموزی مربوط به سال‌های تحصیلی 98-97 و 98-99 که با حضور دانش آموزان برگزیده و مدال‌آور در سالن اجتماعات ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، با اشاره به اینکه چگونگی شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان، یکی از اساسی‌ترین سؤالات نظام‌های آموزشی است و پاسخ به این سؤال، یک ضرورت راهبردی برای هر نظام آموزشی است، تصریح کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان مهم است و باید برای دسترسی همه دانش آموزان به فضایی مناسب برای بروز استعدادها، برنامه ریزی شود تا هر دانش آموزی، در هر نقطه ای از کشور، به فضایی برای کشف، شناسایی، پرورش استعدادهای خاص خود دسترسی داشته باشند. مطلوب ما این است که هیچ صاحب استعدادی در جغرافیای بزرگ ایران، از دریافت حمایت های لازم، بی بهره نباشد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید توانایی تشخیص استعداد تمام دانش آموزان کشور را داشته باشیم و باید تلاش شود تا تمامی دانش آموزان، با هر نوع استعدادی در چتر آموزشی و حمایت نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اجرای «طرح شهاب» در مدارس گفت: اجرای «طرح شهاب»، گامی در جهت شناسایی استعدادهای خاص دانش آموزان است که لازم است آن را تقویت و موردحمایت قرار دهیم و یکی از چشم‌اندازهای نظام تعلیم و تربیت، حرکت در این مسیر اجرای «طرح شهاب» خواهد بود.
حاجی میرزایی تغییر را یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین پدیده‌ها در زندگی انسان دانست و عنوان کرد: کرونا تغییری ناگهانی بود که مجموعه نظام آموزشی و سیاسی را تحت تأثیر قرارداد. مواجهه هوشمندانه، سنجیده و فعال با تغییرات، یکی از مسئولیت‌های جامعه و افراد است. اگر تمدن‌ها و افراد نتوانند تغییرات را به‌خوبی مدیریت کنند و قدرت مواجهه سریع و صحیح با آن را نداشته باشند، دچار افول می‌شوند.
وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: مأموریت آموزش‌وپرورش آگاهی بخشیدن به دانش آموزان است. باید برای توسعه آگاهی‌ها قدم برداریم؛ از این طریق، جامعه قادر می‌شود در برابر تغییرات ایستادگی کند.
حاجی میرزایی با اشاره به تأسیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان در سال 1366 گفت: این سازمان از زمان تأسیس خود تاکنون موفق به کسب 766 مدال جهانی شده است که بیش از 36 درصد آن‌ها محصول هشت سال اخیر است و این موضوع نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید، قطعاً به این عرصه به‌عنوان عرصه راهبردی می‌اندیشد .
وی گفت: من از تمام عزیزانی که خالق این موفقیت‌ها بودند، تشکر می‌کنم.
شایان ذکر است، وزیر آموزش و پرورش در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام جواد اژه ای، «پدر معنوی سمپاد» از تلاش های وی قدردانی کرد.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7