کد خبر: 16519| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۳ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۸:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۷۸

دکتر حبیبی اظهار کرد: قطعاً کسانی‌ که به محیط پیرامون خود حساس هستند، مأجور خواهند بود و ما هم به عنوان مدیران دانشگاهی آنچه در توان داشته باشیم، در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی انجام خواهیم داد.
دوازدهمین نشست سالانه دبیران شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور، امروز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار شد. 
 
عزیز‌الله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار و با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه جمعه، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ؛ اوست خدایی که میان عرب امّی (یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت که بر آنان آیات وحی خدا تلاوت می‌کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک می‌سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی می‌آموزد و همانا پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند». در دوران قرن بیست و یکم گذران عمر می‌کنیم و سیر تحولات و تغییرات اجتماعی بسیار بالا و پرشتاب است و هر روز این تغییرات و اتفاقات مبارک و میمون و فناوری‌های نو و تسهیلات جدید برای زندگی، ما را با تغییرات روزمره مواجه کرده است؛ چیزی که در اعصار گذشته کمتر وجود داشته است. در گذشته ثبات و یکنواختی بر زندگی بشر حاکم بوده و این تغییرات با چنین شدتی وجود نداشت.
 
وی افزود: انسان به واسطه نوع فطرت، شخصیتی دو بعدی دارد که شامل بُعد مادی و معنوی است و خداوند کریم از روح خود بر آن دمیده است. این ابعاد نیاز به تغذیه سالم دارند. ما در زندگی روزمره توجه زیادی به تغذیه جسمی و بهداشت داریم، اما ضرورتاً در بُعد تعالی و شخصیت واقعی خود که بعد روحی و معنوی است نیز باید تدارکی بچینیم و تمهیداتی فراهم کنیم که از منظر تغذیه معنوی، عقلانی و فکری تأمین شویم.
 
رئیس دانشگاه خوارزمی یادآور شد: حرکتی که دانشجویان ما در عرصه فعالیت‌های فرهنگی پیشگام آن هستند، پاسخگویی به بخشی از نیازهای تغذیه‌ای برای عقل و فهم و درک ماست. طبیعتاً حرکت در این عرصه و در این اوان که جامعه ما با مشکلات زیادی رو به رو است که بخش زیادی از آن به ما تحمیل شده و بخشی نیز نیاز به مدیریت بهتر دارد کار فکری و فرهنگی کاری بسیار ارزشمند و به نوعی جهاد اکبر است.  این مبارزه می‌تواند ما را به خصائل خلیفةاللهی موصوف کند و به واسطه آن، ما هم مرشد و راهنمای دیگران باشیم.
 
حبیبی افزود: این مقدمه از این بابت بود که به واسطه نوع مسئولیتی که دوستان ما در کانون‌های فرهنگی دارند و دوازدهمین سال تأسیس آن را گرامی می‌داریم، بدانند کار سختی پیش روی آنها قرار دارد و به ویژه کار فرهنگی در دانشگاه فرآیندی تأثیرگذار در هویت مستقل و فرهنگی دانشگاه‌ها به ویژه در این ایام کرونا است. دانشگاهی که تربیت نسل آینده را بر عهده دارد، قطعاً باید بداند بخشی از این تربیت در عرصه فرهنگ و اخلاق است. لذا امیدوارم این نشست به اهداف خود و برنامه‌های پیش رو دست پیدا کند و مصوبات لازم را داشته و آن را نیز به نتیجه برساند تا چراغ راهی برای مدیران و مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها باشد.
 
وی تصریح کرد: شاید در نگاه عامه، امسال آخرین سال قرن چهاردهم باشد، اما لازم است این نگاه اصلاح شود که سال ۱۴۰۰ آخرین سال قرن است و امیدواریم با تدارک مسئولان فرهنگی از منظر برنامه‌ریزی و هماهنگی، با دستی پر، وارد قرن آینده شویم. قطعاً کسانی‌که به محیط پیرامون خود حساس هستند، مأجور خواهند بود و ما هم به عنوان مدیران دانشگاهی، آنچه در توان داشته باشیم، در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی انجام خواهیم داد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7