کد خبر: 16517| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۳ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۸:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۹۱۰

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پیام ویدیویی خود به چهارمین اجلاس ملی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره بر اهمیت کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی، نقد و مناظره به عنوان سازوکاری برای همبستگی جمعی، توسعه علمی و شتاب دانش در جامعه اشاره کرد و پرداختن به این مهم را در دانشگاه فرهنگیان به عنوان تربیت کننده معلم ضروری برشمرد.
 
وی در بخشی از پیام ویدیویی خود به این اجلاس که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در سالن همایش های بین المللی صداو سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، فناوری کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی نقد و مناظره را  سازوکاری برای میل به همبستگی جمعی، توسعه علمی کشور و شتاب گیری دانش در جامعه دانست و تصریح کرد: این امر را سازو کاری بسیار مهم و راهبردی می دانم و امیدوارم همچنانکه مقام معظم رهبری توصیه فرمودند و همه را به این جهت دعوت کردند، تمام مراکز علمی ما تبدیل به جایگاه هایی شود که بتوانیم به اجماع نسبی درمیان نخبگان در مورد مسائل مهم کشور برسیم.
حاجی میرزایی با اشاره به تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه های خوب کشور، گفت:  اگر دانشگاه های دیگر عالم تربیت می کنند، این دانشگاه معلم تربیت می کند و برای معلم این فناوری یک فناوری ضروری و مهم است.
وی با بیان اینکه معلم باید دانش آموز را برای چنین قابلیتی تجهیز کند و این مهارت آموختنی است، اظهار کرد: این رفتار اکتسابی است و باید افراد در دوران کودکی و سنین تحصیل خود آن را یادبگیرند تا بتوانند در دوره بزرگسالی و دانشجویی بکار گیرند و تمرین کرده و جامعه خود را از این ویژگی برخوردار کنند.
وزیر آموزش و پرورش، در ادامه خاطر نشان کرد: کشور تا نتواند در میان نخبگان تاثیرگذار خود فهم مشترک ایجاد کند قادر به حل مسائل نیست، برای رسیدن به درک مشترک باید از روش معتبری استفاده کنیم و کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی روش کارسازی برای این ماموریت مهم و اساسی است.
وی همچنین در پایان از دست اندرکاران برگزاری این همایش و کسانی که به این امر مهم اهتمام می کنند تقدیر کرد و از خداوند متعال  برای آنان توفیق بیشتر در این مسیر را مسئلت کرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7