کد خبر: 16510| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۳ اسفند سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۹۱۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات را کمک به افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر و غلبه بر فضای یأس و ناامیدی و مقابله با شیطنت‌ها و بدخواهی‌های دشمنان این مرز و بوم دانست.
دکتر سید عباس صالحی روز چهارشنبه در پیامی به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه های کشور،‌ گفت: در جوامع توسعه یافته، مطبوعات را به درستی رکن چهارم مردم سالاری نام نهاده‌اند. چرا که رسانه‌ها با آگاهی بخشی و روشنگری مسیر فساد و سوء استفاده از قدرت را مسدود کرده و با نور تاباندن بر عملکرد مسئولان فرآیندها و تصمیم گیری ها را شفاف می کنند.
وی افزود: در کشور ما که به دلایل تاریخی روند توسعه همه جانبه، با موانع و کاستی هایی روبروست، مخاطرات و تنگناهای عرصه مطبوعات هم دوچندان است و پیکر نحیف رسانه به اجبار، بار ضعف نهادهای مدنی را هم به دوش می‌کشد. با این وجود و برغم مشکلات و پیچیدگی های مدیریت رسانه در عصر کنونی، که با تحولات شتابناک و گسترده در عرصه ارتباطات و رسانه مواجه هستیم، گام های ارزشمندی در راستای فعالیت حرفه‌ای و ارتقاء جایگاه مطبوعات در ایران اسلامی برداشته شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه نهادهای صنفی و تشکل‌های حرفه‌ای مرتبط با مطبوعات در سال‌های اخیر به همگرایی، انسجام و قوام یافتگی موثر رسیده و خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور به عنوان مامن فراگیر خانواده بزرگ مطبوعات، نقطه وصل اهالی رسانه در اقصی نقاط کشور شده است.
دکتر صالحی گفت: توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای خبری در استانها با تمرکز بر تولید محتوای بومی و کمک به ارتقای سواد رسانه‌ای مردم و پالایش فعالیت‌های رسانه‌ای در شهرها و استان ها، از الزامات قدرت یافتن رسانه‌هاست که خانه مطبوعات کشور با استفاده از ظرفیت های رسانه‌ای منطقه‌ای و سرمایه‌های ارزشمند انسانی، در این مسیر حرکت پویای خود را ادامه می دهد. اکنون و در آستانه سال نو، مطبوعات در نقطه پرتاملی ایستاده‌اند که رسالت آنها را بیش از پیش سنگین می‌کند.
عضوکابیته دولت دوازدهم تصریح کرد: از یک سو سال پر مخاطره کرونایی را سپری کردیم که داغ فراوانی بر دلها نشاند و همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با اختلال مواجه کرد. در این میان رسانه‌های ما متحمل سوگ های جبران ناپذیر و نیز هزینه های سنگینی شدند و البته عملکرد قابل دفاعی در جهت آگاهی مردم، آموزش‌های لازم و نیز امیدآفرینی و حرکت به سوی آینده‌ای بهتر داشتند که تلاش‌های آنها شایسته ارج نهادن و قدر دانستن است.
کمک به مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۴۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰،‌ اظهار داشت: کمک به افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر و غلبه بر فضای یأس و ناامیدی و مقابله با شیطنت ها و بدخواهی های دشمنان این مرز و بوم، وظیفه دشوار مطبوعات در روزهای پیش رو خواهد بود.
صالحی تاکید کرد: یقین دارم که فعالان رسانه ها، همچنان که در مقاطع مختلف و روزهای سخت تاریخ کشور و انقلاب همواره خوش درخشیدند این بار نیز به بهترین نحو ممکن به وظیفه خود عمل خواهند کرد.
وی در خاتمه با قدردانی از زحمات و اقدامات رئیس و هیئت مدیره محترم خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، از خداوند منان توفیقات روزافزون را برای همگان خواستار شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7