کد خبر: 14542| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۲ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۵۴۱

وزیر آموزش و پرورش در آئین نمادین اعزام کاروان تجهیزات و اقلام ورزشی و بهداشتی مدارس کشور (مهربانشاط) گفت: مدرسه علاوه بر کانون یادگیری؛ مرکزیت توسعه تعاملات جمعی، افزایش توانمندی‌های جسمی، روحی و اجتماعی دانش آموزان را دارد، توانمندسازی دانش آموزان از ماموریت‌های اساسی و مورد تاکید سند تحول است، اعزام کاروان اقلام ورزشی و بهداشتی به مدارس کشور در راستای ایجاد تحرک و پویایی در جامعه و مدارس است.
محسن حاجی میرزایی در آئین نمادین اعزام کاروان تجهیزات و اقلام ورزشی و بهداشتی مدارس کشور (مهر با نشاط) که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت و جمعی از مسئولان در هنرستان امام علی (ع) شهرستان ری برگزار شد، اظهار کرد:  رشد و توسعه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در سندتحول بنیادین و سیاست‌های کلی نظام در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گرفته و همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی است.
وی افزود: با شیوع بیماری کرونا یک توقف بزرگ در مجموعه فعالیت‌های جامعه و همه کشورها اتفاق افتاد و توقف در فعالیت‌های اجتماعی، نگرانی‌ها را شدت داد. کرونا همانند هر پدیده غیر منتظره دیگری در ابتدا جامعه را دچار مساله کرده و تعادل آن را به هم زد ولی خوشبختانه جامعه به سرعت در مورد آن تصمیم گیری کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما با دو موضوع جدی آموزش و سلامت روبرو هستیم، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در مورد پایان این بیماری اعمال نظر کنیم و همچنین نمی‌توانیم زندگی را از حرکت و جریان بیندازیم لذا مجموعه‌ها با سرعت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به کار کردند و دوباره زندگی جان گرفت.
وی گفت: آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین مجموعه که مهمترین ماموریت کشور یعنی افزایش آگاهی و دانش نسل نو و آماده کردن آنها برای زندگی کردن سعادتمند، شرافتمند، جمعی، کمک به توسعه و پیشرفت کشور و ساختن آینده‌ای مستقل و باشکوه باید فعال می‌شد.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه لازم است نقطه تعادلی پیدا کنیم که بتوانیم با حفظ سلامت، آموزش را دنبال کنیم، گفت: کرونا سلامت را در مخاطره قرار داد اما تنها وجه آسیب دیده سلامت در شیوع این بیماری، ابتلا به کرونا نبود و مشکلات دیگری هم به همراه داشت. صاحبنظران بر این باورند که دور بودن کودکان از آموزش ممکن است عواطف آن ها را نسبت به آموزش تضعیف کند، پیوندهای اجتماعی راسست کرده و مهارت‌های جمعی را آسیب برساند و دانش آموزان را با  اختلالات مهم در زندگی اجتماعی، جسمی و روانی مواجه کند.
وی با اشاره به اینکه مطالعه میدانی قاطعی مبنی بر اینکه بازشدن یا بسته شدن مدرسه تاثیر بسزایی در ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا داشته باشد، نداریم، گفت: اطمینان قاطع داریم که دور بودن فرزندانمان از آموزش با شروع اختلالات جدی روبرو است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه فقط کانون یادگیری نیست، مدرسه توسعه تعاملات جمعی، افزایش توانمندی‌های جسمی، روحی و اجتماعی دانش آموزان را به دنبال دارد، بنابراین باید مدارس جان بگیرند و نبض زندگی در مدارس به حرکت درآید. این کار آغاز شد و امیدواریم با حمایت و کمک مدیران و خانواده‌ها امسال با حفظ سلامت دانش آموزان همراه با آموزش باکیفیت باشد.
وی گفت: توانایی یک پیش نیاز ساده برای زندگی است. همه برای ایفای نقش باید توانمند شوند، توانمندی شرط مواجه هوشمندانه با شرایط غیرعادی است. موضوع توانمندی در آموزش و پرورش و افزایش توانمندی دانش آموزان یک ماموریت اساسی است که در سند تحول بنیادین و فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و این ویژگی‌ها تاثیر بسیار بالایی در تربیت جسمی و ذهنی دانش آموزان دارد.
حاجی میرزایی اقدام معاونت تربیت و بدنی سلامت را در اعزام کاروان اقلام ورزشی و بهداشتی به مدارس کشور را  یک حرکت نمادین دانست که برای ایجاد تحرک و پویایی در جامعه و مدارس مفید است و گفت: تربیت بدنی و سلامت در برنامه درسی ملی، به عنوان یکی از حوزه‌های یادگیری مورد تاکید جدی است و هدف این حوزه یادگیری، برقراری سلامت کامل جسمی و روانی دانش آموزان، ارتقای توانایی‌های بدنی و حرکتی، تبیین روش‌های تفریحی سالم، ترویج بهداشت و اصول سالم زیستن و پرورش نسلی فعال، شاداب و سالم است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کنار این بسته‌های ورزشی تاکید براین است که مدارس به تجهیزات بهداشتی هم مجهز باشند، تصریح کرد: اجرای هیچ درسی در برنامه درس ملی و هیچ فعالیت فوق برنامه‌ای، مانند تربیت بدنی و ورزش نیازمند امکانات و تجهیزات نیست و در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا، هیچ مقوله‌ای به اندازه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند تهیه وسایل و امکانات شوینده و ضدعفونی نیست، لذا اجرای اقداماتی مانند راه اندازی کاروان‌های ارسال وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی باید مورد تاکید جدی قرار گیرد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه این حرکت نمادین آغازی برای شکل گیری سال تحصیلی، همراه با تحرک و پویایی و نشاط خواهد بود، بیان کرد امیدوارم با تلاش همکاران عزیزم بتوانیم شاهد سالی پربار از نظر کیفیت آموزشی باشیم.
شایان ذکر است،کاروان ورزشی و بهداشتی مهر بانشاط، درسال جاری برای سومین سال پیاپی با اعتباری بالغ بر250 میلیارد ریال، راه اندازی گردیده و مشابه کاروان شهرستان‌های تهران در 31 استان دیگر نیز وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی شامل اقلامی چون توپ‌های تخصصی رشته‌های ورزشی، راکت‌های تنیس روی میز و بدمینتون، میز تنیس، تخته بسکتبال، تور والیبال، کنز، حلقه هولاهوپ، چارچوب دروازه و ... به همراه مواد بهداشتی، ضدعفونی و شوینده و وسایل کمک‌های اولیه از محل ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور راهی مدارس شهرستان‌ها، مناطق و نواحی تابعه می‌شود.

منبع:مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7