کد خبر: 13883| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۴ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۹۳

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جابه‌جایی کد‌رشته‌‌محل‌ها را نسبت به آمایش و تقاضای داوطلبان در راستای اثرگذاری هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی دانست.
دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین زیرنظام آموزش عالی کشور بیش از 400 واحد دانشگاهی فعال در کشور دارد. این دانشگاه با ظرفیت و زیرساخت‌های عظیم فیزیکی و نیروی انسانی خدمات بی‌بدیلی در قریب به 40 سال فعالیت خود به توسعه آموزش عالی و عدالت آموزشی کشور ارائه کرده است.
تأسیس و راه‌اندازی رشته‌هایی مغایر با ظرفیت‌های منطقه و آمایش سرزمینی در کنار کاهش جمعیت دانشجویی و تغییر اولویت‌های کشور موجب شده اکنون تعداد صندلی‌های خالی بعضی از رشته‌ها به داوطلبانش پیش بگیرد. این در شرایطی است که همان رشته دانشگاهی در شهر دیگری باتوجه به فضای کسب‌وکار و ظرفیت‌های منطقه‌ای داوطلبان و متقاضیان خاص خود را نیز دارد.
اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت‌های مطلوبی که در واحدهای دانشگاهی مختلف در سراسر کشور دارد، می‌تواند کد رشته محل‌های کم متقاضی را به واحدهای دانشگاهی پُر متقاضی در همان استان جابه‌جا کند.
دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین جلسه شورای گسترش اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای گسترش، با تعاملی که با معاونت آموزشی وزارت علوم شکل گرفته است، مشکلات آموزشی که در 20 سال گذشته گریبان‌گیر دانشگاه آزاد اسلامی شده بود حل و فصل شد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از پنج هزار کد‌رشته «مشروط بر یک بار پذیرش» بود که در 20 سال گذشته به‌صورت معلق در دانشگاه ارائه شده و هرساله مشکلات فراوانی برای دانشگاه و داوطلبان ایجاد کرده است. با تعاملی که با شورای گسترش و معاونت آموزشی وزارت علوم صورت گرفته، همه این رشته‌ها به‌صورت دائمی تصویب شده و این مشکل برای همیشه حل شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به استانی شدن ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: از این پس دانشگاه آزاد با ملاحظاتی که نسبت به نیازمندی‌ها و زیرنظام‌های آموزشی مختلف خواهد داشت، رشته‌ محل‌ها را در واحدهای داخل استان جابه‌جا خواهد کرد.
طهرانچی جابه‌جایی کد‌رشته‌‌محل‌ها را نسبت به آمایش و تقاضای داوطلبان در راستای اثرگذاری هرچه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی دانست.

منبع:ایسکانیوز

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7