کد خبر: 13847| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۱ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۲۴:۰ | تعداد بازدید: ۹۲۶

دکتر منصورغلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد: دانشگاه ها در دوران شیوع ویروس کرونا با توجه به عدم آمادگی قبلی ، عملکرد بسیار درخشانی بویژه در بخش آموزش مجازی داشتند و لازم است این تجربیات برای استفاده در آینده و مواردی مشابه ، حفظ شده و مورد استفاده قرار گیرد.
در این نشست که صبح امروز (شنبه) با حضور معاونان و مدیران این وزارت و حضور مجازی روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، دکتر غلامی با اشاره به همه گیری جهانی ویروس کویید ۱۹ و در گیر شدن تمامی کشورها با این بیماری اظهار داشت: این بیماری فرصت ها و چالش هایی را فراهم کرده و موجب شده تا شکل جدیدی از تجربیات و تصمیم گیری هادر امور مختلف در سطح جهان شکل بگیرد.
وزیر علوم با بیان اینکه بخش آموزش عالی نیز از شرایط جدید تاثیر پذیرفته است، گفت: در این شرایط دانشگاه های کشور نیز با چالش هایی روبرو هستند و البته این وضعیت موجب شده است تا مسئولان دانشگاهی در مقابله با آن و انجام بهینه امور، تجربیات بهتری به دست آورند.
وی با تاکید بر ریل گذاری قانونی در انجام تمامی وظایف افزود: ما باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرده و فعالیت های این دوران را به احسن تبدیل کنیم، البته این نه تنها در بخش آموزش، بلکه در بخش های پژوهش و فعالیت های فرهنگی نیز باید برنامه ریزی های مناسبی انجام گیرد و عادت های جدیدی در زندگی جامعه دانشگاهی به وجود آورد.
دکتر غلامی با بیان اینکه ستاد وزارت علوم زیر ساخت های لازم برای فعالیت دانشگاهیان در دوران شیوع کرونا را فراهم می کند، اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده شرایط بهتر می شود و مبنای ما بر ارائه آموزش مجازی دروس دانشگاهی است، البته حضور دانشجویان برخی مقاطع در فواصل مختلف زمانی هم میتواند مناسب باشد.
وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاهیان باید به عملکرد دوران کرونایی یک نگاه کلان داشته باشند، گفت: همه دانشگاه باید تجربیات عملکرد مطلوب خود در دوران کرونایی در بخش های مختلف منتشر کنند تا مورد استفاده دیگران نیز قرار گیرد و لازم است معاونت های آموزشی و پژوهش و فناوری وزارت هم در این فرآیند همکاری کنند تا نتایج مطلوبی با استفاده از تجربیات هسته های علمی دانشگاه ها به وجود آید.
دکتر غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه گزارش ها و نقطه نظرات ارزشمند روسای دانشگاه ها در خصوص عملکرد مناسب شان در دوران کرونایی اظهار داشت: پشتیبانی های لازم در دوران کرونایی از دانشگاه ها انجام می شود تا دغدغه روسای دانشگاه ها به حداقل برسد و در این ارتباط دولت نیز در حد امکان کمک خواهد کرد.
وزیر علوم با تاکید بربرگزاری نشست های مجازی در بخش ها و مدیریت های مختلف دانشگاهی گفت: برگزاری نشست های مجازی یکی از فرصت هایی است که در دوران بیماری کویید ۱۹ به دست آمده و به مسئولان بخش های مختلف دانشگاهی توصیه میکنم با برگزاری این نشست ها در فواصل مختلف از همفکری و تجارب یکدیگر به خوبی استفاده کنند.
دکتر غلامی با تاکید بر عبور از روش های سنتی در انجام امور آموزش عالی گفت: لازم است دانشگاه های کشور تجربیات خود در خصوص انجام امور آموزش مجازی و سایر امور در دوران شیوع کرونا را برای تثبیت و جمع بندی این دستاوردها و پایداری این تجربیات گردآوری کرده و به ستاد وزارت علوم ارسال کنند و در این راستا باید برخی از عادات سنتی در انجام امور را به سمت خدمت بهینه تغییر دهیم.
وی افزود: مدل آموزش عالی کشورمان با مدل آموزش عالی کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی تشابه زیادی دارد و ما میتوانیم با بومی سازی تجربیات آنان در انجام امور، برنامه ریزی های مناسبی داشته باشیم.

منبع: اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7