کد خبر: 13680| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۳۵:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۵۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر هماهنگی انجام شده با پلیس فتا، گفت: با مواردی که در فضای مجازی تحت عنوان کمک به برگزاری امتحانات و دیگر موارد عنوان شده فعال هستند، به شدت برخورد خواهد شد.
دکتر منصور غلامی درباره برخی شیطنت‌های دانشجویان در آزمون‌های مجازی، افزود‌: چنین شیطنت‌هایی در آزمون‌های حضوری هم وجود داشته است، اما دانشجویان این نکته را بدانند که در صورت بروز چنین فعالیت‌هایی زحمت‌های خودشان و اساتید کم اعتبار می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این پرسش که افرادی به عنوان همیار تقلب همراه دانشجویان در زمان امتحان مجازی حضور دارند و تقلب‌های علمی شکل می‌گیرد، گفت: دانشجویان مطمئن باشند که نحوه امتحانات آن‌ها رصد می‌شود ما با پلیس فتا صحبت کردیم و در این خصوص اگر مواردی شناسایی شود حتما برخورد می‌شود، چون این فعالیت جزئی از موارد تقلب‌های علمی محسوب می‌شود.
آقای غلامی افزود: در قوه قضائیه هم قانونی وجود دارد که در صورت کشف چنین تقلب‌هایی به شدت با متخلفین برخورد شود، دانشجویان این موضوع را شوخی نگیرند و در صورت بروز تقلب علمی این نکته را بدانند که ضرر انجام چنین تقلب‌هایی قطعا بیشتر از نمره کم در امتحانات است.
وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی پایان ترم اساتید محور اصلی هستند و همیشه ارزیابی با نظر اساتید بوده است و اساتید با شناختی که از دانشجویان دارند این کار را انجام می‌دهند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7