کد خبر: 13674| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۳ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۶۰۶

در دیدار نمایندگان مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی با آیت الله اعرافی، مقرر شد، کارگروهی تعیین شود تا بحث تعامل و ارتباط دو سویه حوزه و مجلس شورای اسلامی به خوبی دنبال شود.
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، در دیدار سه تن از نمایندگان مردم شریف شهر مقدس مشهد  که در این شهر برگزار شد، با اشاره به لزوم تعامل خوب و سازنده حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد قانونگذاری در کشور، بر ارتباط و تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد مهم و تاثیرگذار تاکید کرد .
برنامه ۵ساله حوزه که برای اولین بار به اجرا در آمده است، اولین محوری بود که مدیر حوزه های علمیه به آن پرداخت و همچنین بر تاثیرگذاری اجتماعی حوزه و طلاب در مسائل گوناگون کشور و اجتماع تاکید شد.
آیت الله اعرافی با اشاره به اجرای این برنامه ۵ ساله در حوزه گفت: این برنامه پس از  چهار مرحله دریافت و بررسی هزار ایده، آسیب شناسی، پرداختن به آن و جمع آوری مطالبات انجام شد و بر اساس این سه ضلع اسناد کلان حوزه را تدوین کردیم، اسنادی که  نقش پایه ای و اساسی فعالیت های حوزه را رقم می زنند.
محور مسجد تراز انقلاب اسلامی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که آیت الله اعرافی پیرامون این محور گفت: ۲۰ شاخص برای مسجد تراز تعریف شده است  و همه باید کمک کنیم برنامه بلند مدت برای رسیدن به مسجد تراز داشته باشیم.
همچنین در این دیدار قرار شد یک کارگروهی تعیین شود تا بحث تعامل و ارتباط دو سویه حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی به خوبی دنبال شود و از ظرفیت حوزه در جهت پشتوانه فکری مجلس شورای اسلامی استفاده شود.
 حمایت از حوزه های علمیه به گونه ای که در شان و منزلت حوزه باشد؛ بحث نگاه ماموریتی به حوزه داشتن و اینکه حوزه هم باید پاسخگو باشد و هم مطالبه گر و مسائل و مشکلات کلان حوزه و طلاب در برنامه ها از دیگر محورهایی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.
خاطر نشان می شود: در این دیدار نمایندگان مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی با استقبال از طرح ها و نظرات آیت الله اعرافی در همکاری و تعامل مجلس و حوزه به بیان دیدگاه های خود در این موارد پرداختند.

منبع:خبرگزاری حوزه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7