کد خبر: 11372| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۶ خرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۹۰

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: از مجلس گلایه جدی داریم که طرح جامع جمعیت و خانواده را راکد گذاشت و اجرایی نکرد.
آیت الله اعرافی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد با اشاره به وضعیت بسیار نامطلوب کاهش رشد جمعیت اظهار داشت: سوگمندانه باید بگوییم که رشد جمعیت ما از سال قبل بسیار بدتر شده و در این محور فاجعه‌ای رخ داده است و اگر پنج یا ده سال اینگونه ادامه دهیم، به یک جامعه پیر تبدیل خواهیم شد.
وی افزود: شش هفت سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مصوب شد که ابعاد اجرایی وسیعی داشت و حضرت آقا فرمودند مجلس باید این طرح را مورد بررسی قرار دهد و تصویب کند، که بعد از سالها این موضوع هنوز در مجلس مانده است و اجرایی نشده است.
وی با اشاره به طرح مجدد این موضوع در شورای نگهبان گفت: از مجلس گلایه جدی داریم که این طرح را راکد گذاشت و اجرایی نکرد و امروز هم تقاقضا دارم از آقای دکتر میرمحمدی که در مجلس پیش رو این موضوع را مورد بررسی ویژه قرار دهند و اجرایی کنند.
وی با درخواست از اصحاب رسانه برای مطالبه‌گری جدی در این محور، بیان داشت: در میبد نسبتا رشد جمعیت خوبی داریم ولی در کل این موضوع اصلا شرایط خوبی را طی نمی کند و باید برای آن طرح خوبی ارائه شود؛ بنابرین مصوب می شود که مسئولین ذی ربط در این موضوع یک طرح فرهنگی خوب برای تسهیل ازدواج و امر فرزندآوری ارائه دهند.
«طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» چیست؟
«طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» در اوایل سال ۹۲ با پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین یافت ولی از همان سال با ورود به مجلس شورای اسلامی مورد بی مهری خانه ملت قرار گرفت و هنوز که هنوز است راکد مانده است. رهبری انقلاب در امتداد این بی مهری از همان زمان و در اردیبهشت سال ۹۳ ابلاغیه «سیاست های کلی جمعیت» را در ۱۴ بند به روئسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام محول کرد که می توان گفت هیچ کدام از این بندها به صورت جدی پیگیری نشد. (+)
طبیعتا دو مجلس گذشته (نهم و دهم) محکوم به راکد گذاشتن حیاتی‌ترین موضوع کشور هستند و باید برای این کوتاهی جوابگو باشند، اما از مجلس یازدهم که طبیعتا از امیدهای مردم برای بهتر شدن اوضاع کشور است، این درخواست و مطالبه جدی وجود دارد که به سهم خود ابلاغیه «سیاست های کلی جمعیت» را اجرایی کند و از دیگر قوای کشور نیز این موضوع مهم را پیگیری و مطالبه کند.

منبع:میبدما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7