کد خبر: 11209| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ | ساعت ۹:۴۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۳۶

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: براساس بسیاری از نظرسنجی‌ها اعتقاد بسیاری از مردم به دین و خدا بعد از شیوع کرونا بیشتر شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشستی که در رابطه با شرایط اجتماعی کشور بعد از شیوع کرونا برگزار شد، گفت: کرونا که در کشور و دنیا اتفاق افتاد و عوارضی که داشت برای همه روشن است. متاسفانه این بیماری باعث ابتلای برخی از هموطنان و مشکلاتی برای بسیاری از مردم شد، همچنین باعث شد برخی از هموطنان ما عزیزان خود را از دست بدهند.
وی افزود: در این ماجرا به واسطه ناشناخته بودن، رفتارها و سرعت شیوع ویروس و اطلاعات غلطی که از ابتدا منتشر شد جوامع به نوعی همانند هم در مواجهه با آن عمل کردند و تجربیات کشورهای مبتلا هم چندان کمکی به کشورها نکرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی رستمی یادآور شد: ما حتی دیدیم کشورهایی که در ابتدا برخی رفتارها مانند فاصله گذاری و قرنطینه را تمسخر می‌کردند، امروز  خودشان به نوعی گرفتار امواج بدتری از این ویروس شده اند و مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد شده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: اگر مجموعه دانشگاهی، اساتید و حوزه‌های دانشی و دانشمندان اهمیت موضوع را به به درستی درک کنند و ورود کنند و هم مجموعه تصمیم گیران و سیاستگذاران به آنچه در این حوزه تولید می شود توجه کنند، ما قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همانطور که تا کنون این اتفاقات را شاهدیم و می‌بنیم که امروزه کیت های تولید داخل ما به کشورهایی مانند آلمان که در این حوزه صاحب سبک و مطرح هستند صادر می شود و این نشان دهنده توان دانشمندان و دانشگاهیان ما است.
وی در ادامه به برخی نظرسنجی های صورت گرفته در رابطه با بحث کرونا اشاره کرد و گفت: در یکی از این نظرسنجی‌ها پرسیده شده که دولت چقدر توانایی دارد که از آسیب دیدگان اقتصادی حمایت کند و در نتیجه می‌بینیم که عمده مردم این انتظار را دارند که دولت از آسیب دیدگان اقتصادی حمایت کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی رستمی ادامه داد: همچنین از مردم پرسیده شده چقدر امید دارند که بحران کرونا در یکی دو ماه آینده حل شود و زندگی به روال عادی خودش بازگردد که ۵۶ درصد امید زیادی به بازگشت زندگی به روال عادی خودش دارند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: نکته جالبی که در این نظرسنجی وجود دارد این است که از مردم پرسیده شده آیا در مدت شیوع کرونا به کسی کمک مالی و مادی داشته اند که بیش از ۳۴ درصد پاسخ دادند که در این مدت کمک کرده‌اند، بیش از ۹ درصد گفته‌اند در آینده کمک خواهند کرد و بیش از ۴۸ درصد گفته‌اند که توان مالی برای کمک ندارند و تنها حدود ۵ درصد گفته‌اند که کمک نکرده و نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد مردم بعد از شیوع کرونا درآمد اقتصادی‌شان کاهش یافته و ۴۱ درصد کسب و کارشان تعطیل شده است. ۲۳ درصد هم گفته‌اند که کسب و کارشان تغییر نکرده و ۱۳ درصد هم به از دست دادن شغل خود اشاره کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی رستمی افزود:‌ یکی از سوالات دیگری که پرسیده شده این است که بعد از شیوع کرونا مسئله دین و خداوند برای شما به نسبت به قبل تغییری پیدا کرده است که در مجموع سه و نیم درصد گفتند که اعتقاد ما کمتر شده، بیش از ۴۸ درصد هم گفتند که تغییری نکرده و بیش از ۴۷ درصد هم گفته اند که اعتقادشان بیشتر شده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: ما در مجموعه نهاد در حدی که در بضاعت‌مان بوده جلساتی در رابطه با مسائل مربوط به بحث کرونا برگزار کرده ایم از این به بعد نیز جلسات را برگزار خواهیم کرد اما کار اصلی در مجموعه‌ها و انجمن‌های علمی و دانشگاهی باید انجام شود و همکاران ما نیز در کنار دوستان خواهند بود.
در ادامه این جلسه جمعی از اساتید دانشگاه‌ها پیرامون مسائل و تبعات اجتماعی شیوع کرونا به طرح مسائلی پرداخته و راهکارهایی را برای حل مشکلات ارائه کردند.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7