کد خبر: 10676| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ فروردین سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۴۴:۰ | تعداد بازدید: ۲۴۷۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی برای تولید دارو یا واکسن کرونا در دست انجام است.
دکتر سورنا ستاری در نشست هیئت دولت درباره فعالیت‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگاه‌ها افزود: بخشی از مبارزه با ویروس ناشناخته کرونا برعهده پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان است. خوشبختانه در این زمینه اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و باعث شده بسیاری از نیاز‌هایی که کادر درمان داشتند برطرف شود.
وی ادامه داد: از هفته گذشته بحث کیت‌های تشخیص را داشتیم که به میزان ۸۰ هزار عدد در هفته تولید شد و حداقل دو شرکت دانش بنیان دیگر هم به جمع تولیدکنندگان اضافه می‌شوند و این تعداد به سه شرکت می‌رسد، در زمینه ساخت دستگاه تولید ماسک هم اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و حداقل سه شرکت تولید انبوه دارد و حداقل سی یا چهل خط تولید را تجهیز می‌کنند که در آینده این تعداد بیشتر هم می‌شود.
دکتر ستاری گفت: ماسک اِن ۹۵ هم که یکی از نیاز‌های مهم کادر درمانی است توسط شرکت‌هایی که در حوزه نانو کار می‌کنند تولید شده و به پنج برابر قبل رسیده است.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد مشکل دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) است و تمام کشور‌ها از جمله امریکا در این زمینه مشکل جدی دارند. خوشبختانه ما دو شرکت دانش بنیان داریم که روزانه ۳۵ دستگاه ونتیلاتور تولید می‌کند و برنامه‌ای داریم که بتوانیم این دستگاه‌ها را توسعه دهیم، توانمندی‌های در کنار بحث پژوهشی باعث شده وزارت بهداشت از عملکرد ما احساس رضایت کند.
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تولید دارو یا واکسن کرونا گفت: در حوزه دارو و درمان بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی انجام داده ایم. عملکرد این ویروس بسیار خاص و ناشناخته است. یک آر ان‌ای ویروسی که در بدن هر موجود زنده عملکرد منحصر به فرد خود را دارد. سه مجموعه درحال تلاش برای تولید واکسن این بیماری هستند و تعداد زیادی از مجموعه‌ها در تلاشند تا داروی آن را تولید کنند.
دکتر ستاری افزود: تعداد زیادی بیمار هم در قالب پروتکل وزارت بهداشت در این مجموعه قرار داده ایم و پروتکل‌های جدید ظرف روز‌های آینده توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.
وی در پایان گفت: از تمام معاونان وزارت بهداشت که در ایام تعطیلات مشغول کار بودند و کادر درمانی تشکر می‌کنم و باید بگویم در حوزه دارو تلاش‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما باید در این زمینه منطقی عمل کنیم و زمانی که دارو تمام پروتکل‌های درمانی را پشت سر گذاشت اعلام عمومی کنیم.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7