آموزش زبان‌های خارجی در مدارس
صفحه ۱ از ۱
موانع تدریس زبان‌های خارجی متنوع در مدارس
در گفتگو با دکتر فانی مطرح شد: موانع تدریس زبان‌های خارجی متنوع در مدارس

بعد از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در جمع معلمان در باب نقد انحصار آموزش یک زبان در مدارس کشور، مسئولین و صاحب‌نظران حوزه آموزش به واکاوی و ارائه راه حل برای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پرداختند. با ارائه راهکارها و طرح‌های مختلف از سوی اساتید ...

بحث امپریالیسم زبانی در دنیا مطرح است
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: بحث امپریالیسم زبانی در دنیا مطرح است

شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مرجع سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش، از جمله نهادهایی است که می‌تواند به وضعیت نابه‌سامان آموزش زبان‌های خارجی در کشور پایان دهد و با سیاست‌گذاری آموزشی مناسب، مشکل انحصار آموزش تنها یک زبان خارجی را در کشور حل کند. با این ...

دبیرخانه سیاست‌گذاری زبان های خارجی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش: دبیرخانه سیاست‌گذاری زبان های خارجی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود

از جمله وظایف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، تألیف کتب درسی و برنامه‌ریزی است. در نتیجه تمامی سیاست‌های وضع شده در مورد تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی در کشور، توسط این سازمان به مرحله برنامه‌ریزی و اجرا خواهد رسید. برای آشنایی با اقدامات در ...

نیازی نیست همه محققان به زبان انگلیسی آشنا باشند
دکتر محمد رضا شمس اردکانی: نیازی نیست همه محققان به زبان انگلیسی آشنا باشند

یکی از نکات مهمی که طرفداران نظریه انحصار آموزش زبان انگلیسی مطرح می‌کنند این است که در دنیای امروز زبان علم، زبان انگلیسی است و تنها راه تبادلات علمی و انتقال علوم به کشور تدریس و آموزش این زبان است. برای این‌که بدانیم آیا واقعا طرح این مسئله چه مقدار با واقعیت‌های علمی ...

92 درصد مقالات علمی جهان به زبان انگلیسی است
سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC): 92 درصد مقالات علمی جهان به زبان انگلیسی است

یکی از سئوالات اساسی برای شکستن انحصار آموزش زبان انگلیسی این است که سیستم آموزشی کشور برای پاسخگویی به نیاز جامعه علمی باید آموزش چه زبان‌هایی را در دستور کار قرار دهد. پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (CSI) یکی از مراکزی است که احاطه کاملی بر محتوای علمی تولید شده در سطح جهان دارد. برای یافتن ...

 درس زبان را از برنامه درسی مدارس خارج کنیم
معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی: درس زبان را از برنامه درسی مدارس خارج کنیم

«دکتر رضامراد صحرایی» معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی دارای مدرک دکتری زبان شناسی همگانی است. پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد شکستن انحصار آموزش زبان انگلیسی، ایشان طرحی را برای طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده نمودند تا در صورت تأیید ...

هنوز نمی‌دانیم چه زبان‌هایی را باید آموزش بدهیم
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: هنوز نمی‌دانیم چه زبان‌هایی را باید آموزش بدهیم

یکی از معضلاتی که باعث ایجاد انحصار در آموزش زبان خارجی در سیستم آموزشی کشور شده است، برگزاری کنکور دانشگاه‌ها است. با توجه به این نکته که یکی از ملاک‌های قبولی در آزمون سراسری کنکور در سطوح مختلف تحصیلی، تنها تسلط بر زبان انگلیسی است، دانش‌آموزان تمایلی برای یادگیری زبان‌های ...

هیچ مرجعی بر کار موسسات آموزش زبان نظارت ندارد
رئیس کارگروه زبان های خارجی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی: هیچ مرجعی بر کار موسسات آموزش زبان نظارت ندارد

کارگروه زبان های خارجی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی یکی از مراکز تصمیم‌گیری است که می‌تواند با انتخاب سازوکار تدریس زبان‌های خارجی در مدارس و دانشگاه‌های کشور، علاوه بر شکستن انحصار آموزش زبان‌خارجی، از پیامدهای فرهنگی نامطلوب اموزش زبان‌های خارجی در کشور جلوگیری ...

نسبت آموزش زبان‌هاي بيگانه با علوم تربيتي
نسبت آموزش زبان‌هاي بيگانه با علوم تربيتي

دکتر فرید قاسملو عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی در یاداشتی به نسبت آموزش زبان‌هاي بيگانه با علوم تربيتي پرداخته است که این یاداشت تقدیم شما می‌شود:

لزوم بازاندیشی در سیاست‌های آموزش زبان‌های خارجی
لزوم بازاندیشی در سیاست‌های آموزش زبان‌های خارجی

دکتر نگار داوری اردکانی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در یادداشت ذیل به لزوم بازاندیشی در سیاست‌های آموزش زبان‌های خارجی پرداخته است.

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی میباشد ©